Detta är Fredrik Johansson



Fredrik Johansson Varvsspelen 2017


 Fredrik Johansson heter jag 48 år bonde just i Göteborg. Jag är dyslektiker som har valt att utbilda mig till lärare, fritidsledare. Jag har även i många år pysslat med teater och musik. Jag har arbetsförmedlingen kod 92 vilket innebär att jag har en funktionsvariation. Jag har sedan 7 års åldern haft diagnosen dyslexi. Teatern och musiken har varit en stor del av mitt liv sjunger i två körer och spelar teater på rätt högnivå. När man höra av arbetsförmedlingen att man inte kan och inte bör plugga på högskola för att jag är dyslektiker där och då beslutade mig för att läsa till lärare. Hela mitt liv har hört du bör inte du skall inte nu har jag 307.5 HP från två universitet nu får arbetsförmedlingens kränkningar ha ett slut, nu sist ville man ta min A kassa då jag var ny inskriven på arbetsförmedlingen och inte hade fått information om hur man aktivetsrappoterar. Min A kassa gick inte med på det. Nu får det bli ett slut på detta




Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

En dag i mitt arbetssökande liv