En dag i mitt arbetssökande liv

Fredrik Johansson på Skövde stadsteater 2017

16/7-2018


Ännu en dag i en arbetslös värld av försöka tillfredsställa arbetsförmedlingens krav utan riktigt veta vad man har för krav på sig som arbetslös. De har efter tre månader som arbetslös inte arbetsförmedlingen informerat mig om.


07.00

Väljer att gå upp och gå till datorn publicera ett blogg inlägg och skrivet på ett nytt inlägg


07.50

Sätter på kaffe sätter mig i min tysthet och mediterar i 10 min. Skriver sedan vidare på blogg inlägget om arbetsföredingens hopplöst dåliga hemsida


08.10


Kommer på att jag inte får glömma att redovisa till A-kassan och se om det kan finnas arbeten att söka på platsbanken.


09.00



Återgår till skrivandet och tänker på hur otroligt att jag som dyslektiker skriv på ett blogg och att jag stolt över att skriva på flera blogg inlägg på engång


10.54


Funderar på vad skall ta och äta till lunch och ärligt talat så har jag nu skrivet ikapp min dag så nu är rast vila och äta lite


12.10

Återupptar skrivandet på detta blogg inlägg inser att det är snart dagas för glas och jordgruppar se över om det kan finnas något nytt på platsbanken. Funderar på lite på om vad jag hade gjort om arbetsförmedlingen hade varit med mig i detta arbete? Troligen inte  mycket alls


13.00

Nyduschad och talat men en vän som behöver hjälp så  14.15 tar jag och avslutar bloggandet för dagen tänkte jag avsluta min dag.



14.30

Dags att avsluta dagen vid datorn och åka en tur med bilen hjälpa min vän


17.30

Tillbaka vid datorn för avsluta dagen inget nytt på jobbfronten idag men jag är lärare och sommaren för oss lärare som söker jobb är ju låg frekvent så jag får ha lite tålamod. Ingen kontakt med AF idag heller.


Ärligt talat

Jag får inget stöd från arbetsförmedlingen alls så var för avveckla arbetsförmedlingen. Man lämnas åt sitt öde med massa krav på som direkt kränkande



Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson