Arbetsförmedlingens hemsida är så dålig





Jag hörde på tv härom dagen att personalen på arbetsförmedlingen skulle få bättre IT stöd som skulle minska deras sjukdoms tal.  En önskan från en arbetssökandes sida vore att göra helt ny hemsida. Jag har försökt att söka efter en talsyntes på hemsidan den fann jag efter mycket om och män längs ned på sidan utan någon vägledning hur den skulle användas.

Jag undrar men hur det obefintliga stödet från arbetsförmedlingen fungerar när sådan sak som IT stödet till oss arbetssökande inte fungerar alls skulle bli bättre av att platsförmedlarna får bättre IT stöd.

Jag har kunskapen, jag vågar testa men ur ett strikt använder perspektiv är arbetsförmedlingens hemsida en av de värsta sidor som finns på den svenska internet scenen anser jag.  Ärligt talat när skall arbetsförmedlingen låt proffs göra om sidan och sluta betala för att IT amatörer skall få lekstuga för våra skattepengar.

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv