Måndagens morgrutinen






Dagen börjar med att jag sätter på stor kopp kaffe vid köksbordet i tysthet och ber en liten bön eller skall för Er som inte har en kristen livs syn som jag har så mediterar jag över hur mitt liv är och vad dagen skall ge. Jag tar med mig kaffet till datorn slår på den kollar av lite statistik på blogger.com

Jag skriver på inlägg (det du nu läser) och får lätt ångest över att jag borde ta och  tidsrappotera, kolla av platsbanken.

Jag går hämtar min telefon för att logga in på a-kassan slänger ett snabbt öga i GP där skrivet en artikel om att allt fler vill skrota arbetsförmedlingen får ta läsa det efter jag klar med de måsten som finns är klara nu är panik och ånggest. Steg ett i måndags rutinen blir gjord A-kasse delen är avklarad återgår att skriva med tankarna finns att arbetsförmedlingen finns i mina hasor kanske lika bra gå till platsbanken se om det finns något där. Men först lite frukost.


10.27 läst Göteborgs postens artikel om arbetsförmedlingen och skriver vidare på detta blogg inlägg

Länk till GP


http://www.gp.se/nyheter/sverige/svenskarnas-dom-skrota-arbetsf%C3%B6rmedlingen-1.7253852?noAccess=true&aId=1.7253852



Tar beslutet styr mina tankar och handling mot att titta på platsbanken Nu får se vad som finns där?

11.00 Hurra jag sökt ett jobb i Stockholm nu skall de bara skrivas in så att de blir rapporteras som en aktivitet så är förmiddagen snart över för min del. 11.10  det sökta arbetet inskrivet i datasystemet hos arbetsförmedlingen. Ärligt talat skall kontakten med arbetsförmedlingen behöva vara fylld med ångest?


Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv