Myten om de prefekta Sverige


Bildresultat för Sverige


Arbetsförmedlingen är gott exempel på den myt om Sverige som råder tycker jag. Solidaritet är ledordet i den myt som jag tycker mig se om Sverige. Men när myten har gått snett och när alls arbetsförmedling inte tar sitt uppdrag på allvar  då undrar jag vart de Svenska tagit vägen, när slutade vi att bry oss omvarandra och hjälpas åt? Man blir förskräckt att höra en hög armé officer säga att bränderna i stora delar i Sverige inte är deras ansvar utan MSB måste begära in stöd från andra länder framför att Svenska Armén sätts in i arbetet med alla resurser som finns i den organisationen.


Ärligt talat så tycker jag att arbetsföreningen har till uppgift att se till att hålla koll på oss arbetsökande så vi söker jobb och se till att inte hjälpa de företag och myndigheter som behöver arbetskraft.


I vissa fall har jag upplevt det som trakasserier och kräkningar för jag skall falla in i ledet och inte vara jobbig med mina krav. Kraven tar tid för platsförmedlaren tid de inte har. Gud nåde dig om du skulle be om stöd i dit arbetssökande. Ärligt talat är det dags att ta bort det statliga monopolet på arbetsförmedlingen och låta dem som är bäst lämpade för detta uppdrag ta tag i arbetsförmedling uppdraget. Staten har totalt misslyckats. Vem tror att arbetsförmedlingen hjälper folk i arbete det gör verkligen inte tycker jag.


"Ärligt talat myten om det perfekta Sverige där alla har en plats är sedan länge död"

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv