Vet man hur man bemöter en person i kris på arbetsförmedlingen?









Fredrik Johansson (C)


Kris säger vän av ordning kanske? Att bli arbetslös är en livskris anser jag och ser jag inte att arbetsförmedlingen utgår ifrån. Nu är så jag undervisar, när nu det nu blir ofta om krishantering ooch hur man bör bemöta folk i kris.


Jag hävdar att insikten om att man har med en person som genom går livskris är det första steget i att kunna hjälpa den personen som är arbetslös. Inser man hur dåligt man mår när man är arbetslös? Nej , hjärtlös och regler följare är sådan man måste vara föra att orka med arbetet på förmedlingen.  Att bemöta en nyligen blivet arbetslös med en E-post där man man meddelar att man har skickat ett brev del den arbetslösas A-kassa som den första kontakten med arbetsförmedlingen kanske bör ses över om det är så lämpligt. Ärligt talat så kan inte den enskilda platsförmedlaren inte veta något om hur man bemöter personer i kris det är ju inte deras jobb.




Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv