Är jag offer för min egen självbild.






Ibland så upplever jag mina medmänniskor inte uppfattar mig som jag duger som jag är.  Jag har fel och brister som alla har. Men jag låter inte mina fel och brister styra mig till att tycka att jag är medelmåtta. Kan det vara så att jag är min värsta fiende när gäller att söka arbeten.  Jag fick den känslan när jag var i Örebro på intervju föra Sa att en av mina dåliga sidor var att jag är dyslektiker på fråga om att tala om att dåliga sidor om mig själv.  Men som tur var kunde jag väga upp det med vad mina tidigare elever eller som vi säger inom folkbildningen säger deltagare hade skrivet om mig i en elev enkät.  Ärligt talat vad finns arbetsförmedlingen när man behöver dem, jag skulle ha råd när något sådant här uppstår. Men i grunden vet jag ju att jag duger som jag är med min + och - sidor. För alla har bra och mindre bra sidor.

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv