Arbetsförmedlingens personal.......................



Ärligt talat vad få en av de anställda på arbetsförmedlingen vara stolt över vad man har gjort på jobbet? Jag har mycket tveksam om man kan vara nöjd med en dag på jobbet. Hur mår man när man fått någon a kassa indragen, hur mår man när man har fixat så en medmänniska kanske kan betala sin hyra? Faktum är så att jag tror att man som platsförmedlare måste gilla att ställa till det för folk för att kunna må bra på jobbet. 14000st människor som har till arbetsuppgift att jävlas med den lilla  människan. Jag överdrev nu något kanske men det är ju den ända kontakten jag har haft med arbetsförmedlingen sedan jag blev arbetslös i maj 2018. 

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv