Livet är rätt gott ändå.



I liv skall det väl vara upp och ner gångar, nytt jobb, att man är arbetslös. Man skall väl möta dem som avskyr det man gör för att kunna uppskatta de ögonblicken då man får beröm. Just nu är de som jag måste ta se upp med att jag inte blir för bekväm med att vara arbetslös.

Arbetsförmedlingen skulle behöva stimulera och motivera den arbetssökande på mer aktivt sätt en vad man gör idag.  Hur menar du nu då tänker du som läser detta? En ide vore att t.e.x kunna nu har du sökt 100 jobb då får du extra T dag och för Er som inte vet vad en T dag är så är det så man i de arbetslösas värd talar om ledighet.

Jag skulle vilja se arbetsförmedlingen ha till uppgift att motivera mig och inte som idag att jag söker jobb men inte för att arbetsförmedlingen uppmuntrar det utan trotts att arbetsförmedlingen trakasserar mig. "Ärligt talat så är det gott att leva ändå men vad håller AF på med?"

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv