Medelmåtta och dum i huvudet är det vägen för mig till ett nytt jobb





Jag får väl bara inse att vara duktig får man inte vara i Sverige. Jantelagen sätter stopp för det även om jag inte medelmåttig så har du inget hämta. Är det så jag skall tänka, skall framhålla mina dåliga sidor. Så som att altar saker, skall jag framhålla min dyslexi som något dåligt. Skall det behövas att jag talar hur riktigt kass jag är och inte duger. Ärligt talat jantelagens och de medelmåttiga Sverige är de är de som gäller men skall behöva vara så här. Ärligt talat när man ser Anders Lundin lära ut Jantelagen i det första programmet av "Allt för Sverige" då undrar jag hur långt medelmåttans Sverige har gått.

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv