Nya tag mot ett nytt jobb

Tanken den slår mig när möter min kollega Ola som var den person som fick mig att bli lärare, Vilket häftigt yrke jag har. Men jag dock lite svårt att vara dysse och med trovärdigt hävda att jag är lärare. Arbetsförmedlingen har ju under åren lopp inte hjälp mig att få bukt på kränkningar och fördomar frodas. Myten om att man inte kan och inte bör plugga är det allmänt rådande om en person med dyslexi, Jag fick en ide! Jag skall testa att söka jobb på data företag som utrustar datorer för personer med olika funktionsvariationer.  Jag har ju en bakgrund inom IT sektion det kanske kunde vara något. Sedan är planen att se om jag kan få ett nytt folkhögskolelärarjobb men skall höra av mig till rektorn på den folkhögskolan jag själv gått på tror jag. Ärligt talat hur kommer AF hjälpa mig tror ni?

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv