Nya tag



När man inte får hjälp av arbetsförmedlingen så vad kan man ta sig för?  Fortsätt söka jobb, tala med dina vänner var de råden jag fick när jag var på arbetsförmedlingen sist. Det är nog lika bra att inse att jag är för väl utbildad för att vara arbetslös. På den sista intervjun jag var på i förra veckan så hade jag tur, tur grinade mig rakt i ansiktet, Rektorn och jag hade massa gemensamma vänner och det blev ett riktigt trevligt samtal. I en dryg timme fick jag presentera mig och dialogen blev helt helt otrolig, En fram gång även om jag inte skulle få jobbet så tog jag ett stort steg framåt. Men ärligt talat skall mygel bluff och bra kontaktnät vara vägen till ett arbete.

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv