De skrivna ordet, makten och härligheten....

För en person dyslexi (läs och skriv svårigheter) får väldigt ofta en dålig relation till det skrivna ordet. Det som är så konstigt med mig är att jag älskar skriva och läsa. När jag fick för några månader sedan en förfrågan om att skriva en verksamhetsberättelse för 2018 för en av de körer jag sjunger i och jag sa ja. Det är så häftigt att just jag fick frågan och det var lite av upprättelse. Känslan som in fanns sig var att frågeställaren bad en dyslektiker att skriva det kan bara beskrivas som känsla av lycka. Makten att kunna uttrycka sig och kunna skriva och få ta del detta härliga är tyvärr inte givet alla. Ärligt talat borde inte alla svenskar få ta del av denna härliga möjlighet.

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv