Folkhögskolan som gjort mig till den jag är


Går på folkhögskola skall gör mitt yttersta för att rätta till de betyg jag saknar för att bli behörig för högre studier. Jag har ingen mer plan än att fixa mina betyg och bli behörig, behörig och bli som alla andra. Jag återvänder ht 2001 till mitt älskade Wendelsberg för att göra ett försök att bli som alla andra. Ja det var för att bli som alla andra jag tog det beslut som kom att för ändra mitt liv i grunden. Men det jag vann var inte att jag blev som alla andra utan att jag duger som jag är. Jag strävade efter att vara normal, vara som alla andra men insåg att jag duger som jag är. Jag kan lika mycket och på vissa områden mer än andra. Jag testa på läraryrket, jag fick beröm för saker jag skrev. En ny värld öppnade sig för mig. Ärligt talat så vet jag att jag idag att jag duger som jag är.

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv