Livets mening, mitt livs mening


Det är måndag igen efter en helg som avslutats med att jag sjöng i Gospelgudtjänst efter en lång workshop Tegneby på Orust är det åter Måndag. Frågan om meningen med livet vecks av den gåvan jag fick av församlingen på Orust. Bara ljuset kan besegra mörkret av Sebastian Stakset där han berättar om sitt liv som kriminell och hur mötet med Gud förändrade hans liv. Läser förordet och det första kapitlet och frågan som nu jag ställer mig är vad är meningen med livet, mitt liv?

Bloggen kan det vara min väg ur något? Vad är jag på väg med mitt liv nu då?  Tanken  slår att det kan vara gud visar mig vägen också. Min barnatro kan skall föra mig vidare nu? Skall jag åter ta steg fram likt de steg jag tog för ca 10 års sedan nu när jag beslutade mig för att bli medlem i Redbergskyrkan.. Ärligt talat är det som meningen med mitt liv är just att ni läser det jag skriver.





Fredrik Johansson
fjohansson470@gmail.com

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv