Att våga vara den du är är vägen framåt

                                                                  Fredrik Johansson (C)

Sitter skriver vid datorn och jag har just svarat e-post och skickat i väg lite e-post åt olika håll och om. Jag sitter funderar på hur jag som lärare, som förebild och inte minst som dyslektiker kan bidra till att bilden av en dyslektiker. Jag har under ett antal år nu jobbat ute från en vision som viktig för mig just för att jag varit med om kräkningar och idiot förklaringar


Min vision
Att ge enskilda individer möjlighet att växa utifrån den man är.



Visionen är mitt verktyg för att hela tiden påminna mig om varför jag inte skall sluta kämpa för mig själv och den som vill ha mitt stöd. Det var ju just därför jag har valt att  bli lärare. Det finns inget roligare när man hjälp någon att  förverkliga sina drömmar. I slutändan så är det bara att var sig själv som duger. Man kan aldrig vara någon annan än den man är. 

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv