Det gör ont att inget har förändras......


Vad för är Sverige så trångsynt på vissa områden?

Fick att e-post från en av Er alla läsare. Personen kämpade med samma problem som jag möter i vårt samhälle. När skall personer som inte har dyslexi inte dumma i huvudet. Jag får gång på gång berättelser mig till del som visar på det faktum att det råder brister på saklig kunskap om dyslexi i vårt kära Sverige.

Man vet aldrig när du man möter någon av hos ca 500.000 personer som har någon form av läs och skriv störning i vårt land. Vi är lärare, jurister, läkare  Vad ger någon rätt att säga till oss att du inte klarar av dit yrke?  Är jag en sämre lärare för att jag har dyslexi?

Hör av Er med Era historier ni med nu får det vara nog

fjohansson470@gmail.com

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv