Dyslexi får inte bli orsaken till att man inte får stöd man har laglig rätt till



Hur går det med distansstudierna?

Dyslexi skall inte få vara ett hinder för dig som nu har tagit dit ansvar. Jag såg på en inslag i mina lokala nyheter där rektor på Angreds gymnasiet beklagade sig över att han inte kunde säga att elever
fick de stöd man behövde nu i covid 19 tider.

Jag uppmanar nu alla som får något problem med skolan stöd att höra av Er till mig så skall vi se om vi inte kan göra något. Jag som lärare ser jag problem med distansundervisningen men det finns inga problem som är så stora att de går att lösa. Det är viljan att lösa det som verkar saknas på Angereds gymnasiet menar jag.

Fredrik Johansson
Lärare & Dyslektiker

fjohansson470@gmail.com

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv