Enligt många svenskar finns ca 500.000 personer som är dumma i huvudet i Sverige.


Just så många är vi som lever med någon form av inlärningsproblematik.


Fredrik Johansson (C)


Jag är en av 500000 svenskar som du tycker inte borde få bli läkare, lärare m.m. Du möter oss varje dag när du minst anar det. Det får nu vara slut på de som utnämnt sig till experter på olika inlärningsproblem utan att ha kunskaper om området.

Det saknas kunskap om dyslexi och det är tyvärr uppenbart. När jag har frågat arbetsförmedlingen om vad kan så får jag en A4 som man hämtat ur en databas som man har tillgång. Jag blir mörkrädd en A4 med fel kunskaper. Ja så är i Sverige 2020 och det är tyvärr uppenbart att det inte finns en vilja att inse att vi dyslektiker  kan och vill något med våra liv.



Fredrik Johansson
fjohansson470@gmail.com

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv