I Covid 19 tider Kap 2


                                                           

                                                                  

                                                                      Fredrik Johansson (C)


Vad skall  jag göra av min tid?

Sitter dricker mitt morgon kaffe och det görs sittande i tysthet ofta med ett ljus tänt. Frågan som jag diskuterar med mig själv är  vad skall jag göra av den dagen? Rätt medveten om att det inte kommer hand så mycket mer än igår och dagen innan. Så kommer tanken till mig att jag skall skriva en krönika på bloggen. Går till datorn och se nu läser just du det jag vill förmedla till dig. Det är inte självklart för mig  skriva, jag är dyslektiker men det är något som lockar mig att skriva en text. Jag är med i en kör i en kyrka. Körledaren kom bad mig att skriva kören verksamhetsberättelse. Vi kom överens om att jag skulle skriva den skicka den till honom. Processen fick mig att växa och när en av mina kör vänner som är journalist satte upp tummen och sa att de var bra skrivet var lyckan gjord. Så nu skriver jag mer än gärna





Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv