I med och motgång


Jag mår bättre än på länge det är dock lite lätt att hacka upp sig på motgångar när dem kommer. Livet har vart så fult av motgångar för mig så de tar så lätt det blir ett fokus. Idag har jag kommit in på Högskolan Väst och skall få läsa klart min lärarutbildning, vän av ordning säger men du är ju lärare ju ja det är jag men jag hade visionen om både jobba på folkhögskola och ha en examen så jag  kan kan kalla mig leg. lärare. Det är det sista jag skall fullborda nu efter 10 år velande framåt och tillbaka.

Ändå låter jag massa negativa saker styra i mitt liv, saker som skapar ångest och en enorm frustration får alltid jobba hård med mig själv för att de negativa inte skall ta över. Jag skrev om att jag kommit in på KPU på facebook fick över 30 lyckönskar av mina vänner men ändå fick jobba hårt för det negativa som hänt de senaste dagarna inte skulle ta över inom mig.

Ärligt talat så just nu den dag i veckan min vän och sångaren i Reggegruppen Partiet Fredrik Boltes sjunger om i låten En dag i veckan - För mig är denna dagen idag.

fjohansson470@gmail.com

Kommentarer

Mest lästa

Arbetsförmedlingen är bara förmycket

Detta är Fredrik Johansson

En dag i mitt arbetssökande liv